Od 30 lat stosujemy indywidualne podejście do rozwiązywania problemów naszych klientów, aby w możliwie najlepszy sposób zidentyfikować i zaspokoić ich potrzeby. W początkowych latach funkcjonowania Instytutu, oferta skierowana była głównie do największych polskich przedsiębiorstw chemicznych (tzw. firm Wielkiej Syntezy Chemicznej). Następnie do grona naszych klientów dołączyły największe przedsiębiorstwa w Polsce, z branż energetycznej oraz ciepłowniczej, TSL (transport-spedycja-logistyka), zbrojeniowej, maszynowej, hutniczej oraz innych gałęzi przemysłu ciężkiego, a także spółki komunalne.
Aktualnie wśród naszych klientów znajdują się zarówno międzynarodowe oraz krajowe grupy kapitałowe, spółki skarbu państwa, jak i zbudowane w oparciu o prywatny kapitał, spółki notowane na GPW itp. Z naszymi klientami z grupy dużych przedsiębiorstw budujemy zwykle strategiczne więzi i partnerskie relacje, w celu maksymalizacji wzajemnych korzyści, co potwierdzają liczne referencje zdobyte w trakcie prawie 30 lat działalności.
Najczęściej realizowane przez nas projekty dla dużych przedsiębiorstw przemysłowych obejmują, takie zagadnienia jak:
Audyt i doskonalenie organizacji (w szczególności specjalizujemy się w integracji organizacyjnej grup kapitałowych, pod kątem osiągnięcia efektów synergii, skali i specjalizacji).
Analizy porównawcze i benchmarkingowe dotyczące organizacji, zatrudnienia oraz efektywności wybranych procesów.
Budowanie proefektywnościowej kultury organizacyjnej (w tym szkolenia dla menedżerów, specjalistów itp.),
Restrukturyzacja wybranych procesów (w tym w szczególności procesów zarządzania produkcją, zarządzania majątkiem trwałym produkcyjnym, zarządzania rozwojem B+R+I, zarządzania zasobami ludzkimi),
Kreowanie i wdrażania strategii firmy.
Zarządzanie zgodnością (compliance).
Zarządzanie ryzykiem.
Wdrażanie organizacji audytu wewnętrznego.
Projektowanie centrów R&D (od modelu organizacyjno-biznesowego do dokumentacji wdrożeniowej) w firmach przemysłowych.
Kontroling strategiczny (analizy i raportowanie realizacji celów i planów rozwoju, analizy efektywności procesów gospodarczych i zasobów firmy).
Analizy przedsięwzięć rozwojowych (opracowanie analiz marketingowych, finansowych, biznesplanów i studiów wykonalności inwestycji).